lunes, 26 de marzo de 2012

GLENNRAY TUTOR

Hoy os traigo la obra de un artista americano nacido en el año 50 en Missouri, llamado Glennray Tutor. Está considerado como uno de los más destacados representantes del movimiento artístico llamado "Fotorrealismo". Sus pinturas, que se exponen por el mundo entero, están repletas de alegres colores brillantes y utiliza motivos nostálgicos (como los cómics, los juguetes y las canicas de las obras de este "post"). Este artista siempre pone especial atención en el detalle, haciendo metáforas o modernos bodegones con una estética muy característica, muy barroca y con aires retro.

El resultado es tan meticuloso y muestra semejante destreza con los óleos y los pinceles que me parece que os va a encantar o... ¿no?

sábado, 24 de marzo de 2012

TÉTRARC ARCHITECTS

Seguimos na marabillosa Francia. Esta vez o estudo de arquitectura Tétrarc Architects realizou estas alucinantes escaleiras para a entrada principal da escola de Artes da vila de Saint Herblain, moi preto de Nantes (como ben sabedes, a cidade de orixe de Xulio Verne).

Anda que non estaría ben entrar no insti por unhas escaleiras así de "chulibérrimas"...!!!

Mágoa de que os arquitectos que fixeron o noso non tiveran esta imaxinación desbordante e orzamento dabondo...!




sábado, 17 de marzo de 2012

PANIC ROOM


Teño que desculparme por ter o blog tanto tempo en "paro biolóxico" (coma os peixes) aínda que neste caso máis ben "tecnolóxico". Este mes ademais de ter que estar de baixa, fiquei sen portátil grazas a un pequeno karateca de case tres anos que teño na casa que lle propinou unha marabillosa patada voadora e me deixou sen pantalla e case sen alma. Non poder dispor dos meus documentos e as miñas fotos foi verdaderamente un pouco duro e traumático. Pero por sorte xa a miña vida volveu a normalidade e estou desexando amosarvos as cousas que fun atopando neste tempo...





O primeiro que vos vou ensinar é unha intalación que fixeron uns graffiteiros nunha habitación dun hotel de Marsella. Creo que vos vai flipar. Este é un deses traballos cos que soñan os mestres do spray. Ter a posibilidade de encher de debuxos a metade da habitación dun hotel de prestixio, sen ter que estar pendentes de se aparecen as forzas da orde, é unha experiencia que me fai sentir denteira, verdadeira envexa...











O proxecto para o hotel "Au vieux panier" foi encargado o graffiteiro Tilt, para que decorase á súa maneira esta habitación. O hotel ten só cinco cuartos e invita a artistas europeos de renome a transformalos de cando en vez. Nesta ocasión o resultado tan sorprendente é o que vedes nas fotos, e foi titulado igual que a peli de medo "Panic room" ou sexa, "A habitación do pánico". O artista mantivo nun branco inmaculado a metade do cuarto e encheu dun xeito ben barroco con graffiti a outra metade.


Eu non sei vós pero eu cando vaia a Marsella tratarei de durmir nalgunha das habitacións deste hotel...


jueves, 2 de febrero de 2012

RUTH HILLER











Hai uns días atopei unha artista norteamericana, Ruth Hiller, que por distintas razóns tiña que traer ó meu blog. (Si, a primeira razón é que ten un fermoso nome, hahaha).

Non é que a súa obra sexa extraordinaria ou especialmente complexa mais ten unha estética que me fixo sentir morriñenta e lembrar a miña infancia. As cores case fluorescentes e as texturas tan "xugosas" destas pezas evocáronme as tardes de cativa pintando coas ceras "Plastidecor", xogando coas barriñas de plastilina, e ata os xeados e gominolas que tan poucas veces desfrutábamos...

A miña homónima utiliza a encáustica para facer esta serie e a maioría da súa obra. A encáustica é unha técnica na que se mistura cera con outros elementos como o augarrás e os pigmentos. É así como obtén estas obras tan sinxelas pero tamén tan potentes con esas pequenas sorpresas tridimensionais que semellan caramelos ou as imaxes que nos descobre o microscopio e que non son visibles doutro xeito.

Agardo que vos guste tanto coma a mín...

VÍA

miércoles, 25 de enero de 2012

PEI SANG NG

A que de todos os usos que se lle poden dar a unha caixa chea de mistos, xamais se vos pasou polo maxín este??? Pois a Pei Sang Ng, un artistas chinés, ocorréuselle xuntar unha morea de fósforos (ata 2.500 nalgunha peza) para facer estas marabillosas instalacións.

Normalmente utiliza a cor vermella nas súas obras porque esta é unha cor afortunada na súa cultura que contrapón coa peligrosidade que evocan os mistos. Visualmente son obras moi sinxelas, fráxiles, coa acumulación como "leit motiv". A tipografía e os debuxos semellan un tanto pixelizados.

Unha obra merecedora de ser coñecida. Desfrutádea!



















jueves, 12 de enero de 2012

ISAAC DÍAZ PARDO - SARGADELOS



vía


Aproveito que teño a oportunidade de adicarlle uns intres o meu blog, chámame constantemente a berros (e teño que facer como que non o sinto), para desexarvos un maravilloso ano 2012. Aínda estou a tempo ¿non si?. E tamén para dicirvos que vos estraño moito.


A entrada de hoxe é absolutamente necesaria por tratarse este, dun blog para unha aula de Plástica, que pretende dar a coñecer contidos relacionados co deseño, a escultura, a pintura, en definitiva, a arte e a cultura, e ademais está feito en Galicia. Nestes momentos de crise, de valores perdidos onde trunfan os mediocres, temos que lembrar e ter como referentes a persoas de verdade, comprometidas e perseverantes como a que hoxe nos ocupa: Isaac Díaz Pardo.

Esta é unha homenaxe a un home que se nos foi cando despuntaba o ano, que sentía auténtica fachenda de ser de onde era e que cría nas posibilidade da cultura, da arte e a industria do seu pobo. Haberá poucos galegos que non sentiran unha gran mágoa ó saber do pasamento de Isaac Díaz Pardo, e que, a semana pasada sentíamos, de súpeto, un pouco orfos ou coa tristura de perder ó avó.

Era un personaxe entrañable, retranqueiro, cunha mirada e conversa espertas ata a fin, tenro, cuns ideais claros, un romántico con valores profundos e grandes paixóns, auténticas rarezas nestes intres. Foi un un empresario que valoraba a creatividades e a ética por riba dos negocios, que converteu as ricas arxilas galegas en innovadoras pezas de porcelana decoradas, dende as máis tradicionais ás máis vangardistas. Sempre fomentando, investigando, conservando e loitando polo noso patrimonio.

Foi pintor, escultor, ceramista, (aínda que curiosamente, coa modestia que lle caracterizaba, el dicía que fracasou en todas as súas facetas), tamén un dos pioneiros na investigación sobre deseño industrial. Promoveu unha nova editorial e recompilou abundante documentación sobre outros intelectuais galegos cos qe compartiu ideais, proxectos e moitas veces unha fonda amizade. Os derradeiros anos da vida de Díaz Pardo foron unha loita constante para garantir o futuro do importante legado cultural e artístico que quería deixar a Galicia.

Desgrazadamente o destino do seu legado e os últimos anos deste visionario excepcional estiveron misturados con agres polémicas que o afastaron do consello administrador de Sargadelos, o seu proxecto vital, e ata os seus propios fillos non chegaron a entender certas decisións como a cesión do seu patrimonio á Cidade da Cultura.

O deseño de Sargadelos é inconfundible. As cores azul e branca, salferidas en ocasións con vermellos ou marróns, en distintos motivos xeométricos, fan que calquera recoñeza a procedencia da multitude de pezas que saen desta factoría. Aínda que esto non sempre foi así xa que a primeira etapa dos deseños de Sargadelos era completamente diferente.

Para esta entrada eu elixín algunha das pezas que máis me gustan, coas que querería compartir o meu espazo, coma os xogos de café, ou moi sobrios ou con simpáticos cornos, así como aquelas colaboracións con outras empresas ou deseñadores que me resultan curiosas e estéticamente inmellorables.

Desfrutemos, entón, do noso deseño. Ata sempre, Isaac!



Xarrón deseñado por Ailanto